Під час робочої зустрічі з представниками Офіс ефективного регулювання BRDO у рамках роботи із Проєкт “Підтримка цифрової трансформації”(DTA) напрацювали дорожню карту з впровадження GPS-трекерів та розробки програмного забезпечення з розширеним функціоналом - важливого компоненту цифрового ланцюга прослідковуваності деревини.
Зокрема, визначили цілі та завдання для розробки технічних вимог до проєкту, обговорили перелік бізнес-процесів, а також вимоги до платформи, зокрема:
✅ функціональні можливості користувачів та технічного адміністратора системи;
✅ технічні вимоги до GPS-трекера, який буде встановлено на транспортний засіб, що здійснює вантажні перевезення лісоматеріалів;
✅ механізм контролю, включення та підстави виключення транспортного засобу, що здійснює транспортування лісоматеріалів до системи;
✅ порядок внесення змін до інформації про суб’єкта господарювання, транспортний засіб, GPS-трекер в системі;
✅ запровадження декларації про вантажні перевезення лісоматеріалів та повідомлення про відпуск лісоматеріалів на цифровому рівні системи;
✅ розробку мобільного застосунку для користувачів платформи.
Наступний крок – розробка технічних вимог та прийняття ПКМУ для врегулювання Проєкту з впровадження системи дистанційного моніторингу руху транспортних засобів, що здійснюють вантажні перевезення лісоматеріалів.
Для чого ми це робимо?
На сьогодні існує низка проблем, пов’язаних із слабким контролем за діяльністю суб’єктів господарювання, що здійснюють вантажні перевезення лісоматеріалів: держава не володіє інформацією про те, з якою метою транспортний засіб суб’єкта господарювання знаходиться на території лісового фонду.
Відсутність належного механізму моніторингу вантажних перевезень лісоматеріалів із місць заготівлі створює умови для потенційних зловживань, лишає простір для порушень при перевезенні лісоматеріалів без належного контролю за транспортним засобом, що може сприяти обігу на тіньовому ринку лісоматеріалів.
Тож, впровадження даної системи дозволить суттєво зменшити незаконний обіг деревини шляхом використання GPS-трекерів, що дозволять дистанційно в режимі реального часу здійснювати моніторинг за транспортуванням лісоматеріалів. Також це спростить логістику лісових вантажів та покращить комунікацію між учасниками вантажних перевезень лісоматеріалів за рахунок сучасних цифрових рішень.
Ідея впровадження GPS трекерів втілюється за ініціативи Державне агентство лісових ресурсів України, технічної підтримки Проєкт “Підтримка цифрової трансформації”, Офіс ефективного регулювання BRDO та сприяння Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України в рамках впровадження стратегії цифровізації лісової галузі.
В свою чергу, хочу подякувати партнерам з Офісу BRDO за ефективну співпрацю та колегам із проєкту «Підтримка цифрової трансформації» (DTA) – п'ятирічної програми, спрямованої на розширення цифрових можливостей України.